مسجد جامع بندرکلاهی

مسجد جامع علی بن ابی طالب بندرکلاهی

مسجد جامع بندرکلاهی

مسجد جامع علی بن ابی طالب بندرکلاهی

خطبه نماز جمعه بندر کلاهی مورخه94/08/29

تصاویر زیباسازی نایت اسکین

فرم مربوط به برگزاری نماز جمعه بندرکلاهی

 

 

خطبه جمعه بندرکلاهی                                     مورخه:94/08/29

نام خطیب: مولوی عباس دوست علی زاده از شهرستان سیریک

تعداد تقریبی نمازگزاران:  1500 نفر

 

اهم  مطالب مطروحه در خطبه

 

موضوع خطبه: قیانت و مناظر آن

چکیده های خطبه:   

1- در اوایل خطبه نمازگزاران را به تقوای الهی دعوت نمودند

2- ایشان در بیان توصیف قیامت این چنین بیان نمودن که اسرافیل فرشته مامور دمیدن در صور، دو مرتبه به اذن خداوند در صور میدمد : بار اول جهت پایان دادن به دنیا و از بین رفتن تمام موجودات روی زمین و آسمان (بجز کسانی که خدا بخواهد) و تغییرات و تبدیلاتی که جهت شروع روز قیامت در زمین و آسمان صورت میگیرد می باشد و بار دوم جهت برخواستن موجودات و انسان ها از قبرهایشان و شتافتن به سوی صحرای محشر جهت رویرویی با خداوند و گرفتن کارنامه اعمال است.

خداوند می فرماید: وَیَوْمَ یُنفَخُ فِی الصُّورِ فَفَزِعَ مَن فِی السَّمَاوَاتِ وَمَن فِی الْأَرْضِ إِلَّا مَن شَاءَ اللَّـهُ ۚ وَکُلٌّ أَتَوْهُ دَاخِرِینَ ﴿٨٧ وَتَرَى الْجِبَالَ تَحْسَبُهَا جَامِدَةً وَهِیَ تَمُرُّ مَرَّ السَّحَابِ ۚ صُنْعَ اللَّـهِ الَّذِی أَتْقَنَ کُلَّ شَیْءٍ ۚ إِنَّهُ خَبِیرٌ بِمَا تَفْعَلُونَ ﴿٨٨ نمل/ و (یادآور شو) روزی که در صور دمیده شود، و تمام کسانی که در آسمانها و زمینند وحشت‌زده و هراسناک شوند، مگر کسانی که خدا بخواهد. و همگان فروتنانه در پیشگاه او حاضر و آماده می‌گردند. (۸۷) کوهها را می‌بینی و آنها را ساکن و بی‌حرکت می‌پنداری، در حالی که کوهها مانند ابرها در سیر و حرکت هستند (چرا که کوهها بخشی از کره‌ی زمین بوده و کره‌ی زمین به دور خود و به دور خورشید می‌گردد). این ساختار خدائی است که همه چیز را محکم و استوار (و مرتّب و منظّم) آفریده است. (خداوندی که حساب و نظام در برنامه‌ی آفرینش او است) مسلّماً وی از کارهائی که شما انجام می‌دهید بس آگاه است (و کردار نیک و بدتان را بی‌جزا و سزا نمی‌گذارد). (۸۸)

وَنُفِخَ فِی الصُّورِ فَصَعِقَ مَن فِی السَّمَاوَاتِ وَمَن فِی الْأَرْضِ إِلَّا مَن شَاءَ اللَّـهُ ۖ ثُمَّ نُفِخَ فِیهِ أُخْرَىٰ فَإِذَا هُمْ قِیَامٌ یَنظُرُونَ ﴿٦٨ زمر/ در صور دمیده خواهد شد و تمام کسانی که در آسمانها و زمین هستند می‌میرند مگر کسانی که خدا بخواهد (آنان را تا زمان دیگری زنده بدارد). سپس بار دیگر در آن دمیده می‌شود، به ناگاه همگی (جان می‌گیرند و) بپا می‌خیزند و می‌نگرند (تا در حق ایشان چه شود و حساب و کتابشان کی انجام پذیرد و سرنوشتشان به کجا بینجامد. (۶۸)

تصاویر زیباسازی نایت اسکین

خطبه نماز جمعه بندر کلاهی مورخه94/08/22

تصاویر زیباسازی نایت اسکین

فرم مربوط به برگزاری نماز جمعه بندرکلاهی

 

 

خطبه جمعه بندرکلاهی                                     مورخه:94/08/22

نام خطیب: شیخ حافظ عبدالله نای بندی

تعداد تقریبی نمازگزاران:  1500 نفر

 

اهم  مطالب مطروحه در خطبه

 

موضوع خطبه: کبر و غرور و پرهیز از آنها

چکیده های خطبه:   

1- در اوایل خطبه نمازگزاران را به تقوای الهی دعوت نمودند

2- ایشان در خطبه آیاتی از قران بیان نمودن که خدای متعال در این ایه به مبارزه با کبر و غرور برخواسته و با تعبیر زنده و روشنی ، مومنان را از آن نهی می کند روی سخن را به پیامبر صلی الله علیه وسلم کرده ،می گوید «وَلَا تَمْشِ فِی الْأَرْضِ مَرَحًا »«در روی زمین از روی کبر و غرور گام بر مدار» إِنَّکَ لَن تَخْرِقَ الْأَرْضَ وَلَن تَبْلُغَ الْجِبَالَ طُولًا ﴿٣٧ «چرا که تو نمی توانی زمین را بشکافی و طول وقامتت به کوه ها نمی رسد» افراد متکبر و مغرور غالباً به هنگام راه رفتن پای خود را محکم به زمین می کوبند تا مردم را از آمد و رفت خویش آگاه سازند. گردن به آسمان می کشند تا برتری خود را  به پندار خویش بر زمینیان مشخص سازند ولی قران می گوید آیا تو اگر پای خود را به زمین بکوبی هرگز نمیتوانی زمین را بشکافی یا ذره ناچیزی هستی بر روی این کره عظیم خاکی؟ همانند مورچه ای که بر صخره بسیار عضیمی حرکت می کند؟ و پای خود را بر آن صخره می کوبد و صخره بر حماقت و کمی ظرفیتش میخندد. و نیز در آموزه های پیامبر به اصحابش :پیامبر صلی الله علیه وسلم بر روی خاک نشست .غذای ساده همچون غذای بردگان می خورد،از گوسفندان شیر می دوشید،و بر الاغ سوار می شد . این گونه کارها را حتی در زمانی که به اوج قدرت رسید مانند روز فتح مکه انجام میداد تا مردم گمان نکنند همین که به جائی رسیدند باید با کبر و غرور در دماغ بیفکنند ، از مردم کوچه و بازار و مستضعفان فاصله بگیرند و از حال توده های زحمت کش بیگانه شوند.

تصاویر زیباسازی نایت اسکین

خطبه نماز جمعه بندر کلاهی مورخه94/08/15

تصاویر زیباسازی نایت اسکین

فرم مربوط به برگزاری نماز جمعه بندرکلاهی

 

 

خطبه جمعه بندرکلاهی                                     مورخه:94/08/15

نام خطیب: شیخ حافظ عبدالله نای بندی

تعداد تقریبی نمازگزاران:  1500 نفر

 

اهم  مطالب مطروحه در خطبه

 

موضوع خطبه: دعوت الی الله و امر به معروف و نهی  از منکر

چکیده های خطبه:   

1- در اوایل خطبه نمازگزاران را به تقوای الهی دعوت نمودند

2- ایشان در مورد امر به معروف و نهی از منکر آیات و روایات زیادی بیان نمودن که خلاصه این مطلب این ایه بود وَالْمُؤْمِنُونَ وَالْمُؤْمِنَاتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِیَاءُ بَعْضٍ ۚ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَیَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنکَرِ وَیُقِیمُونَ الصَّلَاةَ وَیُؤْتُونَ الزَّکَاةَ وَیُطِیعُونَ اللَّـهَ وَرَسُولَهُ ۚ أُولَـٰئِکَ سَیَرْحَمُهُمُ اللَّـهُ ۗ إِنَّ اللَّـهَ عَزِیزٌ حَکِیمٌ ﴿٧١ توبه مردان و زنان مؤمن، برخی دوستان و یاوران برخی دیگرند. همدیگر را به کار نیک می‌خوانند و از کار بد باز می‌دارند، و نماز را چنان که باید می‌گزارند، و زکات را می‌پردازند، و از خدا و پیغمبرش فرمانبرداری می‌کنند. ایشان کسانیند که خداوند به زودی ایشان را مشمول رحمت خود می‌گرداند. (این وعده‌ی خدا است و خداوند به گزاف وعده نمی‌دهد و از وفای بدان هم ناتوان نیست. چرا که) خداوند توانا و حکیم است. (۷۱) به موجب این آیه افراد مومن به سرنوشت یکدیگر علاقه مند بوده و به منزله یک پیکر می باشند پیوند سرنوشت موجب می شود که تخلف و انحراف یک فرد در کل جامعه تاثیر بگذارد چنان که یک بیمار واگیر در صورتی که معالجه نگردداز فرد به جامعه سرایت نموده و سلامت آن را به خطر می اندازد. در جایی دیگر می فرماید وَلْتَکُن مِّنکُمْ أُمَّةٌ یَدْعُونَ إِلَى الْخَیْرِ وَیَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَیَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنکَرِ ۚ وَأُولَـٰئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ ﴿١٠٤آل عمران در آیه فوق به طور وضوح ،وجوب آمده است .زیرا کلمه «ولتکن» امر است و ظاهر امر ایجاب است و در این آیه توضیحی است مبنبی بر این که رستگاری منوط به آن است ،زیرا به طور حصر بیان کرده و فرموده است :اولئک هم المفلحون و نیز در آیه آمده که این عمل واجب کفایی است نه واجب عینی ،زیرا وقتی که گروهی اقدام کردند از دیگران ساقط میگرددچون نفرموده که همگی امر به معروف کنید بلکه فرموده است باید جمعی از میان شما دعوت به نیکی کنند بنابر این هر گاه یک فرد و یا جمعی اقدام کنند تکلیف از دیگران برداشته شده و رستگاری از آن کسانی خواهد بود که امر به معروف کرده اند

تصاویر زیباسازی نایت اسکین

خطبه نماز جمعه بندر کلاهی مورخه94/08/08

تصاویر زیباسازی نایت اسکین

فرم مربوط به برگزاری نماز جمعه بندرکلاهی

 

 

خطبه جمعه بندرکلاهی                                     مورخه:94/08/08

نام خطیب: شیخ احمد رستمی

تعداد تقریبی نمازگزاران:  1500 نفر

 

اهم  مطالب مطروحه در خطبه

 

موضوع خطبه: تربیت اولاد از دیدگاه اسلام

چکیده های خطبه:   

1- در اوایل خطبه نمازگزاران را به تقوای الهی دعوت نمودند

2- ایشان در ابتدای گفتارشان حدیثی از پیامبر بیان نمودند با مضموم فرزند خود را گرامی بدارید و آنان را خوب تربیت کنید تا آمرزیده شوید و در ادامه آیه ای از قران تلاوت نمود که والدین فرزندان را نسبت محکم گرفتن تربیت فرزندان ترغیب می کند اسلام مکتب تربیت است و والدین را به تربیت نیکوی خود و فرزندانشان ترغیب و تشویق نموده است . خداوند متعال در قران کریم فرموده « یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا قُوا أَنفُسَکُمْ وَأَهْلِیکُمْ نَارًا» ای کسانی که ایمان آورده اید خود و خانواده خود را از آتش نگاه دارید و در پایان چند نکته ارتباط مطلوب با فرزندان متذکر نمودند که در جامع کمرنگ هستند.

1-باید به فرزندانتان احترام بگذارید و برایشان ارزش قائل شوید و در صورت لزوم خطاهای انان را تذکر داده تا در رفع واصلاح آن ها بکوشند

2- در محیطی آرام به بحث و گفتگو بپردازید

3-سعی نمائید احساسات مثبت خود را در رفتار و گفتار آنان نشان دهید ولی احساسات منفی را فقط در قالب کلمات با ملایمت ابراز نمائید

4-به خاطر داشته باشید که نوجوانان نسبت به امر و نهی کردن بسیار حساس هستند

5-هرگز در صدد قدرت نمائی بر نیایید چون هم والدین و هم کودکان میل به احساس قدرت نمائی دارند و از این عمل لذت می برند

6-برای کودکان مسئولیت تعیین کنید

7- با ابراز علاقه ، آنان را از ابتلا به عقب ماندگی عاطفی نجات دهید.

8-از بی اعتنائی و بی تفاوتی بپرهیزید که باعث نابودی و خرابی ارتباطات می شود

تصاویر زیباسازی نایت اسکین