مسجد جامع بندرکلاهی

مسجد جامع علی بن ابی طالب بندرکلاهی

مسجد جامع بندرکلاهی

مسجد جامع علی بن ابی طالب بندرکلاهی

خطبه نماز جمعه بندر کلاهی مورخه94/08/29

تصاویر زیباسازی نایت اسکین

فرم مربوط به برگزاری نماز جمعه بندرکلاهی

 

 

خطبه جمعه بندرکلاهی                                     مورخه:94/08/29

نام خطیب: مولوی عباس دوست علی زاده از شهرستان سیریک

تعداد تقریبی نمازگزاران:  1500 نفر

 

اهم  مطالب مطروحه در خطبه

 

موضوع خطبه: قیانت و مناظر آن

چکیده های خطبه:   

1- در اوایل خطبه نمازگزاران را به تقوای الهی دعوت نمودند

2- ایشان در بیان توصیف قیامت این چنین بیان نمودن که اسرافیل فرشته مامور دمیدن در صور، دو مرتبه به اذن خداوند در صور میدمد : بار اول جهت پایان دادن به دنیا و از بین رفتن تمام موجودات روی زمین و آسمان (بجز کسانی که خدا بخواهد) و تغییرات و تبدیلاتی که جهت شروع روز قیامت در زمین و آسمان صورت میگیرد می باشد و بار دوم جهت برخواستن موجودات و انسان ها از قبرهایشان و شتافتن به سوی صحرای محشر جهت رویرویی با خداوند و گرفتن کارنامه اعمال است.

خداوند می فرماید: وَیَوْمَ یُنفَخُ فِی الصُّورِ فَفَزِعَ مَن فِی السَّمَاوَاتِ وَمَن فِی الْأَرْضِ إِلَّا مَن شَاءَ اللَّـهُ ۚ وَکُلٌّ أَتَوْهُ دَاخِرِینَ ﴿٨٧ وَتَرَى الْجِبَالَ تَحْسَبُهَا جَامِدَةً وَهِیَ تَمُرُّ مَرَّ السَّحَابِ ۚ صُنْعَ اللَّـهِ الَّذِی أَتْقَنَ کُلَّ شَیْءٍ ۚ إِنَّهُ خَبِیرٌ بِمَا تَفْعَلُونَ ﴿٨٨ نمل/ و (یادآور شو) روزی که در صور دمیده شود، و تمام کسانی که در آسمانها و زمینند وحشت‌زده و هراسناک شوند، مگر کسانی که خدا بخواهد. و همگان فروتنانه در پیشگاه او حاضر و آماده می‌گردند. (۸۷) کوهها را می‌بینی و آنها را ساکن و بی‌حرکت می‌پنداری، در حالی که کوهها مانند ابرها در سیر و حرکت هستند (چرا که کوهها بخشی از کره‌ی زمین بوده و کره‌ی زمین به دور خود و به دور خورشید می‌گردد). این ساختار خدائی است که همه چیز را محکم و استوار (و مرتّب و منظّم) آفریده است. (خداوندی که حساب و نظام در برنامه‌ی آفرینش او است) مسلّماً وی از کارهائی که شما انجام می‌دهید بس آگاه است (و کردار نیک و بدتان را بی‌جزا و سزا نمی‌گذارد). (۸۸)

وَنُفِخَ فِی الصُّورِ فَصَعِقَ مَن فِی السَّمَاوَاتِ وَمَن فِی الْأَرْضِ إِلَّا مَن شَاءَ اللَّـهُ ۖ ثُمَّ نُفِخَ فِیهِ أُخْرَىٰ فَإِذَا هُمْ قِیَامٌ یَنظُرُونَ ﴿٦٨ زمر/ در صور دمیده خواهد شد و تمام کسانی که در آسمانها و زمین هستند می‌میرند مگر کسانی که خدا بخواهد (آنان را تا زمان دیگری زنده بدارد). سپس بار دیگر در آن دمیده می‌شود، به ناگاه همگی (جان می‌گیرند و) بپا می‌خیزند و می‌نگرند (تا در حق ایشان چه شود و حساب و کتابشان کی انجام پذیرد و سرنوشتشان به کجا بینجامد. (۶۸)

تصاویر زیباسازی نایت اسکین

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.