ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 |
فرم مربوط به برگزاری نماز جمعه بندرکلاهی
خطبه جمعه بندرکلاهی مورخه:94/11/23
نام خطیب: شیخ احمد رستمی
تعداد تقریبی نمازگزاران: 1500 نفر
اهم مطالب مطروحه در خطبه
موضوع خطبه: عذاب قبر از دیدگاه شریعت اسلامی
چکیده های خطبه:
1- در اوایل خطبه نمازگزاران را به تقوای الهی دعوت نمودند
2- ایشان با بیان اینکه در دین اسلام بعضی از امور دینی و ایمانی چنان اند که انسان می تواند با نیروی عقل و اندیشه خدا دادی خویش آنها را دریابد : اما پاره ای دیگر که به عالم غیب و نادیده مربوط اند چنان اند که انسان نمی تواند آنها را با ترازوی عقل و خرد بشری بسنجد و در باره آنها به طور حتم بایدسخن خدا و رسول را بپذیرد و به وجود آنها ایمان و باور قطعی داشته باشد مانند :دوزخ،بهشت،پل صراط،نامه اعمال،عذاب قبر،وجود فرشتگان و ...بر همین اساس خداوند عزوجل در جای جای قران در بیان اوصاف مومنان و پرهیزگاران آورده است (الذین یومنون بالغیب)آنانی که به غیب باور دارند . اهل سنت و جماعت اتفاق نظر دارند که عذاب قبر حق است و با توجه به آیات وارده در این باب و احادیث صریح و متواتر هیچ گونه تردید در این زمینه نیست!
«سَنُعَذِّبُهُم مَّرَّتَیْنِ ثُمَّ یُرَدُّونَ إِلَىٰ عَذَابٍ عَظِیمٍ »﴿١٠١﴾ توبه
ایشان را (در همین دنیا) دو بار شکنجه میدهیم ،سپس (در آخرت) روانهی عذاب بزرگی میگردند (و به دوزخ گرفتار میآیند). (۱۰۱)
امام بخاری از این آیه نیز بر اثبات عذاب قبر استدلال کرده و ابن حجر از حسن بصری نقل کرده است که وی گفت مراد از «سنعذبهم مرتین» غذاب در دنیا و در قبر است و پس از این دو عذاب به عذاب بزرگ دوزخ گرفتار می شوند(فتح الباری:3/18)